În tradiţia Bobotezei, la Amara, Griviţa şi Miloşeşti, toţi caii in putere au fost scoşi din grajduri, gătiţi şi duşi la biserică pentru a fi botezaţi. Tinerii satelor au făcut apoi întreceri pe câmp. De dragul tradiţiei şi pentru că gerul Bobotezei a fost de fapt o zi de moină, la Griviţa, toată suflarea satului a ieşit la biserică.
Cu mult înainte de a se termina slujba de sfinţire a apei, caii înhămaţi la căruţe au fost aşezati la rănd, în aşteptarea preotului. Asa cum tinerii se îngrijesc de botezul cailor, femeile satelor au grijă să ia aiazmă, şi după tradiţie, să facă piftie.
Ciorchine, în faţa bisericilor s-au strîns şi bărbaţii satului, interesaţi de cat de frumoşi şi în putere sunt caii din localitate.
Cu ani în urmă, primii botezaţi de preot la biserică erau măgăruşii. După revoluţie aceştia sunt din ce în ce mai puţini şi in proprietatea unor bătrâni, care nu au puterea de a-i mai aduce la biserică. Mai nou, după caii înhămaţi la căruţe, acum se botează la rând şi autoturismele cu şoferii lor. Sărbătoarea de Bobotează este urmată de Sfăntul Ion, praznicul care încheiei sărbătorile de Crăciun şi Anul Nou.
Clementina Tudor