Comunicat al Biroului de Presă al Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor

4

Un repetat abuz de încălcare a legilor Statului European de drept şi a normelor bunei cuviinţe creştine.
Cu privire la desfăşurarea evenimentelor din ziua de joi, 29 decembrie 2011, în parohia Reviga, Protopopiatul Slobozia, Biroul de Presă al Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor, face următoarele precizări:
Răutatea ca lipsă a bunătăţii: Având în vedere faptul că domnii Casian şi Gheorghe Pandelică au fost scoşi din rândul clerului prin CATERISIRE (RĂSPOPIRE), în Şedinţa Consistoriului Eparhial din 29 noiembrie 2011, prin Hotărârile nr. 17 şi 21 din 2011, Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor a împuternicit pe părintele Dumitru Drăghici, Protopop al Protopopiatului Slobozia, în ziua de joi, 29 decembrie 2011, să aducă la cunoştinţa credincioşilor din parohiile Reviga şi Mircea cel Bătrân, cele hotărâte de forul de judecată bisericească în cazul celor doi foşti slujitori. Având în vedere că foştii slujitori au refuzat şi refuză orice dialog cu reprezentanţii Bisericii Ortodoxe, este necesar şi verificarea patrimoniului parohiilor Reviga şi Mircea cel Bătrân, pentru care dânşii au semnat de primire pe bază de Proces Verbal în 2004, dar pe care acum resping nejustificat (?!?) să-l predea celor de la care l-au şi primit (Bisericii Ortodoxe – prin Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor). Chiar dacă familia Pandelică a folosit injurii de neconceput la adresa reprezentanţilor Bisericii Ortodoxe, folosind mijloace de intimidare şi manipulare FĂRĂ PRECEDENT pe meleagurile creştine ialomiţene, purtarea slujitorilor sfintelor altare, a fost una demnă şi paşnică.
Cuvântul Legii într-un Stat european de drept:  Pentru a arăta opiniei publice – Sine ira et studio – fără ură şi părtinire – faptul că d-nii Casian şi Gheorghe Pandelică într-un mod nejustificat se cred „proprietarii” bisericilor din Reviga şi Mircea cel Bătrân, vom apela la prevederile legale în domeniu. În România, libertatea religioasă, regimul general al cultelor și statutul patrimoniului bisericesc (din care face parte și Biserica – Sfântul Locaș), sunt reglementate prin Legea Cultelor, nr. 489/2006, publicată în Monitorul Oficial Partea I, nr. 11/8.01.2007, şi adoptată de Parlament, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată. De asemenea, prezenta lege recunoaște aplicarea Statutului pentru Organizarea și Funcționarea Bisericii Ortodoxe Române. Considerăm că alte comentarii sunt de prisos, iar orice demers, mai ales cel jurnalistic, trebuie să plece de la observarea acestor norme legale.
Prin faptele lor se vor ruşina …  Procesul fostului preot Ovidiu – Casian Pandelică, pus pe rol la Consistoriul Eparhial (instanţă disciplinară de judecată bisericească) în data de 12 octombrie 2011, având patru termene de judecată (18, 24, 25, 29 noiembrie 2011), se încheie cu hotărârea de CATERISIRE. Procesul fostului preot Gheorghe Pandelică de la parohia Mircea cel Bătrân, tată şi pildă rea de urmat pentru fiul Casian Ovidiu, pus pe rol în data de 11 noiembrie 2011, având trei termene de judecată (18, 24, 29 noiembrie 2011), se încheie cu hotărârea de CATERISIRE.
Felurite alte interese şi lucruri tăinuite:  Pe lângă abaterile grave de la disciplina bisericească, opinia publică nu este străină de relatările din presă (Curierul Ialomiţean din 25 August 2011; Arcaşu din 12 Noiembrie 2007 şi multe altele), care prezintă situaţia de la bisericile din Reviga şi Mircea cel Bătrân. Dezlegări misterioase de farmece care trec peste specificul tradiţiei ortodoxe: ghicirea prin deschiderea Evangheliei şi alte rânduieli care atrag doar senzaţionalul. Aşa se face că în biserica din Reviga sunt prezenţi mai mulţi credincioşi din afara parohiei decât din interiorul ei. În urma celor întâmplate, ne punem firesc întrebarea: De unde interesul pentru parohiile Reviga şi Mircea cel Bătrân, pentru domnii Casian şi Gheorghe Pandelică ? Dacă grija ar fi izvorât exclusiv din respectul faţă de proprii enoriaşi (şi nu doar faţă de cei care aduc principalul venit din exterior), ar fi dorit binele şi pacea, ar fi manifestat o minimă deschidere faţă de Biserica Ortodoxă şi nu ar fi ajuns la caterisire (răspopire). Dar interesul este altul … încă de la început au dorit ruperea de Biserica Ortodoxă şi deschiderea unui locaş de cult personal, cu reguli individuale (ca atare au scos propriul Calendar – ?!?), lucru de negândit pentru evlavia unui creştin ortodox. Se naşte iar o firească întrebare: Cât de mare poate fi decăderea în rău a unui creştin, dacă ştie că nu are dreptul de a sluji cele sfinte şi se apropie de Sfânta Masă a Altarului, fără nici o urmă de conştiinţă umană şi creştină ? Ba mai mult, atrage în nebunia lui şi pe alţii, fiindu-le piatră de poticnire spre mântuire. Răspunsurile vin de la sine …
“De-ţi va greşi ţie fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine şi el singur. Şi de te va asculta, ai câştigat pe fratele tău. Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul. Şi de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ţi fie ţie ca un păgân si vameş.” (Matei 18:15-17): Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor ia act cu toată responsabilitatea de gravele abateri de la normele canonice şi de credinţă ale domnilor Casian şi Gheorghe Pandelică şi după ce aceştia au fost caterisiţi: editarea unui Calendar, slujirea fără drept, purtarea ilegală a reverendei, refuzul oricărui dialog cu Biserica Ortodoxă şi altele asemenea. Dar, prin voinţa proprie, omul îşi pecetluieşte veşnic soarta în faţa lumii şi a lui Dumnezeu.
„ Răbdare, răbdare, răbdare ……”  (Arhim. Ilie Cleopa): Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor din care fac parte şi parohiile Reviga şi Mircea cel Bătrân, aduce cuvânt de pace şi responsabilitate, după învăţătura Mântuitorului Iisus Hristos: „Fericiţi făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema” (Matei 5, 9); “Pace vă las vouă, pacea Mea o dau vouă , nu precum dă lumea vă dau Eu. Să nu se tulbure inima voastră, nici să se înfricoşeze.”(Ioan 14, 27); „Căutaţi pacea cu toţi şi sfinţenia, fără de care nimeni nu va vedea pe Domnul” (Evrei 12, 14), mărturisind alături de Părinţii teofori şi corul îngerilor din peştera Bethleemului: „Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu şi pe pământ pace între oameni bunăvoire!”(Luca 2, 14).
Biroul de Presă al Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor

4 comentarii

  1. Parintele Pandelica are un har deosebit de mare!
    Am fost la multe slujbe la Reviga si de multe ori am plans la acele slujbe ! Este ceva DIVIN !!Slujba mea de cununie am vrut sa fie oficiata de Parintele Pandelica. Am mers cu nuntasii de la Braila la Reviga penru acest lucru. A meritat din plin!
    Se minte cu mare nesimtire si nerusinare!!Parintele Pandelica nu cere de la nimeni bani! Ma intreb ce minte bolnava a putut scoate asemenea ineptie!!
    A fost Protopopul la vreo slujba la Reviga oficiata de Parintele Pandelica si a vazut ca este deschisa Evanghelia pentru altceva decat pentru a se oficia slujba?
    Este rau ca vin oamenii la Biserica de la Reviga din toate colturile tarii? Eu cred ca este bine ca oamenii se intorc cu fata catre credinta si se apropie de Dumnezeu!
    Am ferma convingere ca de fapt tot ce se face este din simpla si pura invidie!Pur si simplu Peadistinsul Protopop crapa de invidie ca un preot de la tara e mai cunoscut, mai respectat si mai IUBIT decat viseaza el sa fie vreodata!
    Intrebati in Braila sau Buzau cine a auzit de Protopopul Dradhici si cine a auzit de Parintele Pandelica oe la Reviga…Raspunsul va va face lumina si veti afla astfel unde e durerea Protopopului…
    Oricum, Parintele are mii de sustinatori din randurile enoriasilor care stiu ca apa trece, dar pitrele raman!

  2. PARINTELE PANDELICA GHEORGHE
    este un OM EXTRAORDIDAR .de ce trebuie sa l dusmaniti si sa l uriti atit de mult?cu ce v a deranjat atit de mult?faptul ca vin oamenii din toate colturile tarii este un lucru rau?de ce vin atat de multi oameni la reviga la Preotul gheorhe pt ca este un Preot cu HAR,un Preot cu credinta in Dumnezeu.eu consider ca exista invidie la nivel innalt din partea Episcopiei.imi pare rau ca s a ajuns atit de departe incit episcopia a ajuns sa invidieze un Preot care are atat de multa Credinta si ca este cautat de atit de multa lume.Mare Pacat.Lasati l in pace.nu l mai injositi cu toate prostiile vostre.ati pus macar o caramida la acele biserici de va ridicati cu atitea pretentii.nu va este frica de DUMNEZEU?sau tocmai voi sinteti IUDA?asta este parerea mea despre voi

  3. ori de cite ori voi avea ocazia voi merge la acest Preot Etraordinar pentru ai asculta Slujbele.apropo… Cit despre Preotul Casian si el este un Preot cu suflet Mare si stie si el la fel de bine sa si faca Slujbele asa cum trebuie.Nu inteleg de ce i roade pe altii ce face omul in timpul liber.Am ajuns iara si in epoca sclavagismului?Pacat ca nu mai traieste CEAUSESCU…dar niciodata sa nu spui niciodata

  4. Rusine episcopiei calarasilor si ialomitei.Mai bine va ocupati de problemele comunitatii,ptr ca sunt.multe.
    Va pierdeti credinciosii,S-A SI VAZUT DEJA.RUSINE

Lăsați un mesaj